fredag, februari 16, 2018

Den där aningen av vår...


På hemväg från tandläkaren i Hornstull så kände jag plötsligt doften av vår!  
Precis när jag gick över Liljeholmsbron fylldes näsan av den där speciella doften i luften. En skön känsla som avbröt mina tankar på att ett akut besök kostade mig 1235:-  Det var undersökning och så lagning av en framtand. Morr... varför ingår inte tandvård i vanliga sjukvårdsförsäkringen? Jag menar: tänder är ju också en del av kroppen. Men man får vara glad över att Folktandvården finns- den är ju trots allt billigare än behandling hos privattandläkare. 

Men den där känslan av att snart kommer våren höll i sig och hemma väntade mig också något som gav vårkänslor. Min fotograferande son som bor i Skåne gladde mig med mail med foton. Med aning av vår. 


 



















foton:  ©RobertS


Och när våren väl har landat i Skåne så kommer den på en gång där. Snö och isar smälter samtidigt som träden börjar vakna till liv igen. Jag kan tänka mig att doften är underbar i en bokskog som börjar vakna till liv och när små bäckar av smält snö porlar fram.

Och under himlen flyger snart fåglar i grupp som återvänder till sina spelmarker och varje år så gläds vi människor åt samma sak- livet på riktigt återvänder.




Inga kommentarer: